Rispondi a: L'Omeopatia e la Medicina

Home Forum SALUTE L'Omeopatia e la Medicina Rispondi a: L'Omeopatia e la Medicina

deg
Partecipante

[quote1214926481=pasgal]
[quote1214923997=m.degournay]
Molto interessante. Solo un pò costoso magari……..Almeno per chi non ha l'abitudine di comprare medicinali o integratori.
Apparentemente c'è un aggiornamento per quanto riguarda la vitamina E:
“Negli ultimi studi riportati anche sul sito ufficiale dell'istituto di Linus Pauling è stato dimostrato il fallimento della vitamina E nel prevenire gli attacchi cardiaci.”(Wikipedia).
Non ho controllato sul sito….troppo caldo….. :hihi:
[/quote1214923997]

Wikipedia?

:oD
[/quote1214926481]

Infatti: ho precisato apposta che NON avevo controllato sul sito! :p

Ora l'ho fatto, sembra che ci sia effettivamente qualche problema nei risultati per la vitamina E nelle malattie cardiache (mica per tutte le altre, io sono una consummatrice accanita di vit.C!):

Experimental studies suggest that dietary antioxidants like vitamins C and E may play an important role in the prevention and treatment of several chronic diseases, but recent conflicting reports of successes and failures in human studies are confusing scientists and consumers alike. For example, surveys of over 200,000 people in different communities around the world have provided compelling evidence that diets high in vitamin E and/or use of vitamin E supplements reduce the risk of heart disease. Although some clinical trials provide supporting data, the results from several large-scale trials do not confirm these observations. And, more recently, vitamin E has been implicated as having an adverse effect in the treatment of heart disease. Why are the results from surveys and trials so mixed?
Jeffrey Blumberg, Ph.D., F.A.C.N.

http://lpi.oregonstate.edu/ss02/blumberg.html